Zone Systems skriver avtal med bussoperatör

Nobina, Nordens största operatör inom kollektivtrafiken, har skrivit avtal med Zone Systems för leveranser av trafikramar på utsidan och insidan av deras bussar i Stockholm. Nobina ser till att över en miljon människor dagligen kommer till sitt jobb, sin skola eller andra aktiviteter genom att leverera kontrakterad kollektivtrafik på uppdrag av samhället i Sverige, Norge, Finland och Danmark. Bussarna är utrustade med olika skyltar för reklam. I leveransen från Zone Systems finns alltifrån större trafikramar på utsidan av bussarna till olika ramar, skenor, lister och hållare i bussarna.

Zone Systems har utvecklat och tillverkat dessa typer av skyltlösningar under många år som kräver speciell konstruktion för att klara miljön de ska brukas i. Bolaget har levererat ett antal batcher innan sommaren och leveranser sker löpande från bolagets svenska fabrik i Vadstena.

- Det känns mycket roligt att vi signat avtal med Nobina som är Nordens största operatör inom kollektivtrafiken. Kul att vi får leverera skyltlösningar inom ett produktområde som kräver speciell kompetens och ett produktområde som vi verkligen är starka på. Vi ser fram emot ett långt samarbete tillsammans med Nobina, avslutar Maria Tedestedt, Key Account Manager på Zone Systems.