Max tar plats i Københavns Hovedbanegård

Max Danmark öppnade sin 4:e restaurang för ett par veckor sedan. Masterfranchisetagare för Max restaurangerna i Danmark är We Love Burgers A/S. De nya restaurangerna byggs i ett nytt koncept framtaget av Wingårdhs arkitekter där många naturliga råmaterial används. I restaurangen visas olika menyer under dagen varpå Max ville ha ett flexibelt menysystem. Helhetsleverantören Zone System levererade sitt nya menysystem Flipboard och många andra skyltar och kringtjänster till We Love Burgers A/S.

- Zone Systems är ett företag som ligger i framkant inom skylt och har ett menysystem som fyller våra krav på flexibilitet, kvalitet och hållbarhet. Flipboarden gör det enkelt för oss att byta menyer under dagen samtidigt som designen passar bra in i vårt koncept. Zone Systems har levererat många olika skyltar och tjänster som projektledning och montage och vi är mycket nöjda med slutresultatet och den service vi fått, säger Michael Raffnsø, partner på We Love Burgers A/S

Flipboard

Flipboarden är utvecklad under flera år och är ett platt, dubbelsidigt menysystem med LED-belysning. Den unika konstruktionen gör det enkelt att rotera menyskylten när restaurangen vill byta sin meny under dagen. Menysystemet produceras hos Zone Systems produktionspartner i södra Kina och finns på restauranger i Polen, Danmark och Filippinerna.

- Det är kul att se att analog skylt och framförallt produktgruppen menysystem fortsatt är attraktivt på marknaden. Flipboarden är ett kvitto på att vi utvecklat en produkt där vi fyller kundens behov och fler och fler får upp ögonen för den. Vi är mycket glada och stolta för det förtroende We Love Burgers A/S visat oss och det ska bli spännande att följa deras fortsatta etableringsresa, säger Andreas Forsfjäll, produkt- och projektchef på Zone Systems.

Nedan fler bilder från restaurangen