Mio lyser upp tillvaron

På ett antal Mio-butiker har skyltningen inomhus uppdaterats för att tydliggöra presentationen av butikernas sortiment men också för att höja kundupplevelsen i butik. I Bollnäs etablerades och öppnades en helt ny MIO butik tidigare i vår där ett nytt koncept togs fram med. I konceptet finns flexibla och kvalitativa skyltar i form av vägvisare, informationstavlor, avdelningsskyltar, branding och produktnyheter. Zone Systems har levererat belysta och obelysta skyltlösningar med textilvepor till kunden. Ta del av fler bilder från projektet här.

- Det är kul att få vara med och öppna en ny MIO butik. Zone Systems har visat stort kundfokus och levererat fina produkter tills oss. De har varit snabbfotade och levererat en bra helhet. Vi är mycket nöjda, säger Christian Larsson, butikschef på Mio Bollnäs.

Zone Systems är en helhetsleverantör som har lång erfarenhet av belysta och obelysta skyltlösningar. Våra olika alternativ av ljuslådor med textilvepa är många och anpassas allt som oftast efter kundens behov eftersom produkterna i många fall ska integreras i inredning i butik.

- Vi är väldigt tacksamma att få förtroendet att arbeta vidare med MIO och vara delaktiga i deras nya koncept. Extra roligt är det när vi får vara med och leverera anpassningar och lösningar utifrån kundens behov, säger Maria Tedestedt Key Account Manager på Zone Systems.

Nedan fler bilder från butiken