Olof Viklund ny delägare i Zone Systems AB

Olof Viklund, VD för Zone Systems AB, träder in som delägare i bolaget efter ett förvärv av 15% av aktierna från huvudägaren, investmentbolaget Treac AB.

- Vi är mycket glada att se Olof utöka sitt engagemang i Zone Systems genom rollen som delägare. Olof är en visionär, handlingskraftig och kompetent VD och Zone Systems har utvecklats mycket positivt under hans ledning. Vi ser framemot att ha Olof med på vår fortsatta tillväxtresa”, säger Lina Ådin, vvd för Treac AB och styrelseordförande i Zone Systems.

Olof Viklund har en mångårig relation med Zone Systems, först som säljare, sedan säljchef och slutligen som VD sedan januari 2018. Under perioden har bolaget genomgått en spännande förvandling och slagits samman med den tidigare konkurrenten Sign Master AB i Vadstena. Förändringen har förstärkt Zone Systems både inom segmentet storbildskylt och genom en kundnära produktion i Vadstena.

- Jag är stolt att komma in som ägare i Zone Systems, ett bolag med både anor och nya möjligheter inom utveckling och försäljning av skyltkoncept. Vi arbetar långsiktigt och kundnära med stort fokus på produktutveckling. Att vi valt att behålla en egen, inhemsk produktion ger oss kontroll över både kvalitet och leveranser, samtidigt som det möjliggör kundanpassning och nytänkande. Detta kombinerar vi med partnersamarbete och trade som försvarar vår idag starka position som utvecklingspartner och helhetsleverantör till våra kunder, och jag är glad att få leda det fortsatta arbetet på den inslagna vägen”, säger Olof Viklund, VD och delägare i Zone Systems AB.